Jangan-Bersedih1

Sahabat ku

Terimakasih kerana ' FOLLOW ' blogku ini, semoga Allah akan merahmati hidup kita semua...aamin yarabbal'alamin.

Wahai Muslimahku..Aku tahu..







Wahai Muslimahku, sesungguhnya....

Aku tahu.....
Apabila dirimu telah jatuh cinta kepadaku
Aku tidak semesti punya segalanya
Tetapi aku adalah segalanya dihatimu.

Aku tahu....
Apabila dirimu mengalirkan air mata
Itu bukan bermakna dirimu lemah 

tetapi sedang mencari kekuatan
Untuk terus tabah mencintai diriku.

Aku tahu....
Apabila dirimu marah
Memang tidak mampu mengawal perasaanmu
Tapi aku percaya, itu maknanya
Dirimu sangat mengambil berat dan menyayangi diriku.

Aku tahu....
Apabila dirimu bercakap banyak
Bukan maksud dirimu untuk membuatkan diriku rimas
Itu adalah kerana dirimu mahu mengenaliku lebih dekat

Aku tahu....
Apabila dirimu mahu diriku berubah
Itu bukan bermakna dirimu 

tidak mahu menerima diriku seadanya
Tetapi mahukan diriku lebih sempurna
untuk masa depan bersamamu

Aku tahu....
Apabila dirimu cemburu dan tidak mempercayai diriku
Bukan bermakna dirimu tidak menyayangiku
sebaliknya dirimu terlalu sayangkan diriku
dan hanya mahukan yang terbaik untuk diriku

Aku tahu....
Apabila dirimu merajuk 
itu adalah kerana dirimu mahukan
diriku beri sepenuh perhatian terhadap dirimu

Aku tahu.....
Apabila dirimu jarang mengungkap sayang padaku
Itu tidak bermaksud dirimu tidak menyintaiku
Itu adalah kerana mahukan aku merasai sendiri cintamu
bukan dengan kata-kata tetapi melalui perilakumu

Aku tahu....
Bila dirimu menyatakan rindu padaku
Sememangnya benar dirimu merinduiku
Apabila berjauhan, bayangku akan sentiasa bermain dimatamu

Aku tahu....
Apabila dirimu membantah
Bukanlah bermaksud untuk melawan
Tapi mahu melihat sejauh mana 
diriku mampu bersabar dengan 
sikap dan tingkah lakumu

Aku tahu....
Apabila dirimu berkata “tinggalkan diriku”
Bukanlah bermaksud untuk menyuruhku pergi selamanya
Hanya sekadar mahu menenangkan fikiranmu
Apabila dirimu kembali tenang
Aku percaya dirimu akan mencari ku semula
Itulah tandanya dirimu benar benar menyintai diriku

Aku tahu....
Sememangnya Allah menciptakan 
Adam dan Hawa itu dengan perbezaan tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami
maka mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.
Kaum Hawa itu dicipta oleh Allah SWT indah sekali
Disebalik air matanya tersimpan 

seribu kekuatan yang menjadikan 
Kaum Adam itu berasa selamat bersamanya.

Biarpun zahir kaum Hawa itu nampak lemah
Tapi dia punyai kekuatan sendiri 
yang bisa mengoncang dunia
Dan mungkin bisa pula membuat kaum Adam 
menjadi lemah kerananya....wallahhu'alam

Dari itu Wahai Anak Adam bergelar lelaki,
hargailah kehadiran seorang Muslimah dalam hidupmu
Kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
Tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokongmu
Dan membuat hidupmu lebih sempurna dan
dia juga bakal menjadi Muslimah bekerjaya,
isteri dan ibu yang terbaik 
kepada anak anak mu nanti......barakallah

Dan untukmu Wahai Muslimahku..jadikan dirimu
Muslimah Solehah buat diriku...insyaallah

" Allah Kuasa MAkhluk Tiada Kuasa "